Pages

click ler

Thursday, June 23, 2011

Roti Boy

         Dah lama tak menge-post kat sini, aku sekarang berkecimpung dalam perniagaan. perniagaan kecil-2an, mula nya saja nak tolong orang. pastu da syiok plak buat biz kecik-2 ni. even untung x banyak mana tapi kepuasan dalam berniaga tu ader.hehehe. aku memulakan perniagaan setibanya ke opis yang terletak kat shah alam, memula niaga ni memang malu gak laa. malu sebab kot-2 tak laku ke apa, roti yang aku jual akan ditanggung oleh aku sendiri kalau tak habis. seketul roti dijual dalam Rm1.60, murah tu tau. kat luar aku nengok Rm1.70 ke atas so 1st day try jual, sambutan kurang sikit. awal perniagaan la kan.. takkan nak untung banyak sedang kan sikit jer dapat. hari ke-2pulak Alhamdulillah rezeki, sambutan menggalakkan sehingga abis roti dijual. hehehehe. niat aku bawak roti ni pon sebab sian gak kat kawan-kawan nak turun gi beli makan time lapor petang-petang. so, dengan ade nya roti yang aku jual dorang leh call aku untuk aku datang bawak terus ke tempat kerja dorang. kira - kira style delivery lah ni. cuma takder cas. nanti ade gambar roti tu aku upload plak kat sini..pada kawan - kawan opis plak, harap support lah aku untuk belajar berniaga.ngeh ngeh ngeh..

yang atas tu roti pizza, sebelah roti kismis

kaler hijau tu roti kacang hijau dan yang bawah nyer kacang merah

ini plak macam pizza bun, tapi nama dia burger bun

pasni..aku akan update senarai roti mengikut waktu semasa.. so, sesapa nak order leh ler tengok kat sini..

2 comments: