Pages

click ler

Wednesday, March 21, 2012

Prometheus



    Prometheus ni kalau ikut sumber dari wikipedia adalah sebuah satelit semula jadi Zuhal yang ditemui pada tahun 1980 dari foto yang diambil oleh satelit Voyager 1S/1980 S 27. Pada akhir tahun 1985, satelit semula jadi ini diberi nama Prometheus yang berasal dari mitologi Yunani. Planet ini juga disebut dengannama Saturnus XVI.
Bulan kecil ini memiliki beberapa lembah, dan terdapat kawah yang dibentuk oleh meteor dengan diameter 20km, namun lebih kecil daripada kawah di Pandora, Epimetheus dan Janus.
    Dan kini ada plak movie yang baru keluar nama dia Prometheus dan bakal keluar kalau tak silap 7 Jun 2012 ni.. tak sabar plak aku rasa nak pergi tengok. ingat kan cerita seram memula, rupanya cerita planet atau lebih kepada genre Sains Fiksyen. aku cukup minta gak citer cam ni. macam citer Avatar, citer Starship Trooper. hehehhehe. itu adalah antara cerita yang aku suke layan.cerita Prometheus ni macam cerita tentang 2 kuasa besar yang berlawan untuk merebut sumber semula jadi dalam sistem solar. untuk tahu lebih lanjut lagi korang boleh masuk ke bawah ini untuk lebih faham lagi cerita arahan Ridley Scott pengarah untuk Alien dengan Blade Runner. mari kita berkempen dengan cerita yang bakal keluar ni.


klik link atas ni untuk lebih lanjut

No comments:

Post a Comment